SOMMERUDSALGET er startet

Disse salgs- og leveringsbetingelser omhandler køb af varer på www.yarnbysanders.dk
www.yarnbysanders.dk ejes af Yarn by Sanders, CVR-nr. 41731044, adresse Danagården 22, 9230 Svenstrup J, tlf. , e-mailadresse yarnbysanders@gmail.com.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.yarnbysanders.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.


Vigtige informationer:

Jeg gør opmærksom på at jeg forbeholder mig retten til at annullere en ordre, hvis der skulle være et forkert lager antal på et at vores produkter. Jeg ville uden tvivl elske at sælge dig varen, men en tro kopi af håndfarvet garn er ikke muligt at genskabe. Hvis der er en udsolgt vare du bare ikke kan leve uden, så skriv mig en besked og så ser vi på det :)

- Billederne på siden er et udtryk for det enkelte batch. Da det er håndfarvet vil det ikke være muligt at genskabe et batch 100%.

- Farverne kan variere alt efter din telefon, dens lysindstillinger og dine skærmindstillinger.


Betaling og levering

Vi modtager betaling med Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner, inkl moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Ved varekøb over Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Jeg afsender som minimum ordrer mandag og torsdag. Dvs. lægger du en bestilling søndag aften, vil den blive afsendt mandag. Lander din ordre tirsdag, vil den senest blive afsendt torsdag. Når varen er indleveret til PostNord, vil du modtage besked om at den er klar til afhentning. 1-2 hverdage senere. Som udgangspunkt bestræber jeg mig på at afsende pakker hver dag, men som mor til to små børn må jeg hellere lade være med at mere end 2 dage om ugen. Med andre ord, du kan kun blive positivt overrasket. 

PostNord sender med track´n trace, og det er både for din og min skyld - så er vi sikre på at der er styr på sagerne, hvis der skulle ske et uheld med pakken undervejs.

Skulle der ske problemer med leveringsprocessen er det  PostNorddu skal kontakte. Husk dit track´n tracenummer, når du kontakter dem.

Forsinkelser der sker i PostNords hænder, hviler på PostNords ansvar

Yarn by Sanders tager ikke ansvar for tastefejl eller lignende, når der indtastes adresse, mail osv. Skulle det uheldige være sket, så tag kontakt til mig og så ser vi om ikke vi kan finde en løsning. Det kan være svært at få rettet og hvis der er fejl i din emailadresse får du ikke mails fra PostNord om at pakken er klar til afhentning og den bliver dermed sendt retur til Yarn by Sanders. Skal pakken gensendes, hviler udgiften til ny fragt på dig som kunde. 

Priser:

Postnord MyCollect til nærmeste pakkeshop - 49 kr

Fri fragt ved køb over 599 kr, dertil kan både ønskes hjemmelevering eller pakkeshop


Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Yarn by Sanders. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende en mail til yarnbysanders@gmail.com, hvor du skal skrive dit ordrenummer og du oplyser, at du fortryder til Yarn by Sanders, Danagården 22, 9230 Svenstrup J, , yarnbysanders@gmail.com. Fortrydelse kan ikke klares ved blot at undlade at hente varen.

Du kan desuden benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. 
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 


Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Danagården 22, 9230 Svenstrup J uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du skal selv betale for returnering af varen.



Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Jeg tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Jeg kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil jeghar modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.


Jeg gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer. 


Ifølge købeloven har du ret til 2 års reklamation

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Håndfarvet garn kan, uanset fabrikant eller farvemateriale, ikke tåle at blive vasket for ofte. Det gælder håndfarvet garn generelt set. 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug, fx til at lave en strikkeprøve eller åbne feddet. Det vil betyde at jeg får sværere ved at sælge feddet til en anden. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du er forpligtet til at henvende dig indenfor 2 måneder, fra fejlen konstateres. Jeg forebeholder mig retten til at tilbageholde betalingen, indtil jeg har modtaget varen, medmindre at du har fremlagt gyldig dokumentation for, at varen er returneret.


Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse yarnbysanders@gmail.com.